Regulamin sklepu internetowego nanowax.pl
Sprzedawca:
Sklep internetowy nanowax.pl, prowadzony jest przez Szopa Bila Jarosław Billewicz, z siedzibą w 42–504 Będzin, ul. Niepodległości 13, NIP: 9541942215, Regon: 273396555 email: jaroslaw.billewicz@gmail.com, nr tel. 695860499
Definicje pojęć użytych w niniejszym regulaminie
-
Dni robocze — dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Dostawa - czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu klientowi przez towaru określonego w zamówieniu, albo odbiorze towaru przez klienta towaru w punkcie odbioru osobistego
-
Dostawca — oznacza podmiot, z którym współpracuje sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy towarów, to jest — firmę kurierską i operatora skrytek pocztowych (paczkomat)
-
Hasło — ciąg znaków alfanumerycznych i specjalnych, wybranych przez klienta podczas rejestracji w sklepie internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do własnego konta w sklepie nanowax.pl.
-
Klient – każdy podmiot, na rzecz którego zgodnie z niniejszym regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
-
Konto Klienta / Panel Klienta — indywidualny panel, uruchomiony na jego rzecz w sklepie nanowax.pl, po dokonaniu rejestracji.
-
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedającym umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca — osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odpowiednia ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca Indywidualny — osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Regulamin — oznacza niniejszy regulamin.
-
Rejestracja — czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności sklepu nanowax.pl.
-
Punkt odbioru osobistego - miejsce przeznaczone do wydania złożonych zamówień wskazane w korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
Sprzedawca – właściciel sklepu nanowax.pl: Szopa Bila Jarosław Billewicz, z siedzibą w 42–504 Będzin, ul. Niepodległości 13, NIP: 9541942215, Regon: 273396555 email: jaroslaw.billewicz@gmail.com, nr tel. 695860499
-
Towar - produkt przedstawiony przez sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej sklepu, mogący być przedmiotem umowy sprzedaży
-
Umowa sprzedaży — czynność prawna zawarta na odległość między klientem a sprzedawcą, na zasadach określonych w prawie i regulaminie.
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa zasady:
-
korzystania ze sklepu internetowego nanowax.pl,
-
składania zamówień,
-
sposobów dostaw oraz płatności,
-
anulowania zamówień
-
składania i rozpatrywania reklamacji.
-
-
Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną drogą elektroniczną za pośrednictwem Internetu. Zamówienia są przyjmowane tylko i wyłącznie przez stronę nanowax.pl Do korzystania , przeglądania asortymentu, a także składania zamówień w sklepie nanowax.pl niezbędne są: komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową np. Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e‑mail).
-
Klient może korzysta
-
z zakupów w sklepie nanowax.pl dokonując rejestracji i tworząc konto zabezpieczone hasłem. Konto może być w każdej chwili usunięte przez klienta.
-
Wszystkie produkty oferowane w sklepie nanowax.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych. Produkty inne niż nowe mają w sposób jednoznaczny określone to w opisie produktu.
-
Wszystkie produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
-
Szczegółowe dane techniczne zawarte są w specyfikacji (opisie) produktu. W przypadku wystąpienia rozbieżności kwestie sporne związane z opisami i zdjęciami będą rozwiązywane na korzyść klienta.
-
Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie. O dostępności towaru informują statusy podane przy każdym produkcie. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
-
Zamówione towary, których nie mamy w magazynie wysyłane są po skompletowaniu całości zamówienia. W przypadku zmiany lub wydłużenia czasu realizacji zamówienia, klient zostaje poinformowany o opóźnieniu w dostawie. W takiej sytuacji może zgodzić się na nowy termin dostarczenia przesyłki lub odstąpić od umowy.
Składając zamówienie należy pamiętać, że termin otrzymania przesyłki = czas realizacji zamówienia + czas dostawy. -
Produkty w dziale wyprzedaż lub objęte promocjami są w ograniczonej ilości. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania zamówień na te towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
-
Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami brutto, na każdy zakupiony towar wystawiany jest paragon lub na życzenie faktura VAT.
-
Zamówienia są realizowane bez zbędnej zwłoki. Standardowy czas do wysyłki wynosi do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia
-
Płatność za zamówienia realizowana jest w następujący sposób:
-
przelewem — zamówienie realizowane jest w dniu zaksięgowania przelewu na rachunku firmowym sklepu,
-
płatność kartą kredytową
-
szybki przelew bankowy
-
Blik
-
-
Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 10 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. Po upływie tego czasu zamówienie jest anulowane.
-
W tytule płatności należy podać tylko numer składanego zamówienia.
-
Klient ma zawsze prawo otworzyć paczkę w obecności kuriera. Sugerujemy sprawdzenie stanu opakowania przesyłki, a w przypadku widocznego uszkodzenia nie odbieranie przesyłki lub otworzenie przesyłki w obecności kuriera. W takiej sytuacji kurier powinien spisać protokół na podstawie którego będzie rozpatrywana reklamacja.
Bardzo prosimy poinformować nas o zaistniałej sytuacji, a także przesłania nam skanu/zdjęcia protokołu szkody ułatwi nam to wyegzekwowanie od firmy kurierskiej odszkodowania. W wypadku jakichkolwiek uszkodzeń lub nieprawidłowości postaramy się, żeby pozbawiony wad towar został wysłany jak najszybciej. -
W przypadku odbioru osobistego o możliwości odebrania zamówionego produktu informujemy drogą elektroniczną. Przesyłkę należy odebrać w ciągu 10 dni roboczych od otrzymania informacji o możliwości odbioru produktu. Zamówienie, które nie zostanie odebrane w wyznaczonym terminie zostanie anulowane.
-
Umowa sprzedaży zawarta pomiędzy sprzedawcą a kupującym ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia wynikającego z umowy jest adres dostawy wskazany przez Klienta, z zastrzeżeniem produktów odbieranych osobiście przez Klientów, w których miejscem spełnienia świadczenia jest punkt odbioru z magazynu sprzedawcy.
-
Zamówienia klientów, którzy nie udzielają odpowiedzi na pytania sprzedawcy przez okres 7 dni, będą uznawane za nieważne, a zamówienia anulowane.
Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy
-
Klient będący konsumentem albo przedsiębiorcą indywidualnym, który zawarł umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku zakupu poprzez system ratalny prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny obowiązuje według terminu ustawowego.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się z chwilą objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta albo przedsiębiorcę indywidualnego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca.
-
Sprzedający zastrzega, że nie podlegają zwrotowi świadczenia i produkty, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie można odstąpić.
-
Konsument albo przedsiębiorca indywidualny może odstąpić od umowy sprzedaży składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Musi ono zawierać minimum: dane teleadresowe klienta oraz nr konta bankowego do zwrotu środków. Może zostać złożone w formie elektronicznej lub, pisemnej.
-
Oświadczenie można złożyć na formularzu, według poniższego wzoru. Korzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy:
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Szopa Bila Jarosław Billewicz, z siedzibą w 42–504 Będzin, ul. Niepodległości 13, NIP: 9541942215, Regon: 273396555 email: jaroslaw.billewicz@gmail.com, nr tel. 695860499
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/ych rzeczy .….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….…,
Numer zamówienia:.….….….….….….….….…
Data zawarcia umowy: .….….….….….….….….….….….…,
Data odbioru towaru: .….….….….….….….….….….….….….….….….……
Imię / nazwisko: ______________ / ________________
Adres.….….….….….….….….….….….….….….….….….….….……
Data.….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….
Nr konta bankowego, do zwrotu środków: __-____-____-____-____-_____-____
-
Konsument albo Przedsiębiorca Indywidualny ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania. W razie zmniejszenia wartości zwróconego towaru lub dostarczenia go w stanie niekompletnym, sprzedawcy przysługuje prawo do dochodzenia od klienta odszkodowania, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
-
W przypadku, gdy zwracana jest całość zamówienia, zwracany jest także koszt dostawy towaru do klienta, natomiast w przypadku zwrotu częściowego, zwracana jest równowartość odesłanych produktów.
-
Bezpośredni koszt transportu zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi klient.
-
Sprzedawca nie odbiera przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
Zwrot należności Klientom
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od chwili otrzymania zwracanego towaru lub uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny.
-
Konsument albo przedsiębiorca indywidualny ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
-
Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, z winy klienta lub osób trzecich.
Reklamacje
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad. Regulacja odpowiedzialności Sprzedającego za wady rzeczy zawarta jest w przepisach art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego. Klient może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u gwaranta (producenta lub dystrybutora) lub z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy z tytułu rękojmi.
Gwarancja
-
Gwarancja jest udzielana przez producenta lub dystrybutora danego towaru. W przypadku udzielenia gwarancji odpowiedzialność wobec konsumenta (nabywcy towaru) ponosi udzielający gwarancji, zwany gwarantem.
-
W przypadku woli skorzystania z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji klient powinien zwrócić się bezpośrednio do gwaranta. Może jednak zwrócić się do sprzedawcy, który oferuje pośredniczenie. Sprzedawca zapewnia, że dołoży wszelkich starań aby pomóc w pozytywnym rozstrzygnięciu reklamacji.
-
Reklamację można zgłosić mailem na adres podany w danych sprzedawcy. Należy podać: datę i numer zamówienia, powód reklamacji oraz wskazać że klient chce skorzystać z uprawnień gwarancyjnych
-
Kolejne etapy procesu obsługi reklamacji są uzgadniane z klientem na bieżąco i zależą od specyfiki danego zgłoszenia reklamacyjnego. Klient może zostać poproszony o zwrot przedmiotu reklamacji
-
W przypadku skorzystania z pośrednictwa sprzedawcy w procedurze gwarancyjnej, sprzedawca zobowiązuje się do przekazania towaru gwarantowi w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania towaru od klienta.
-
Cały proces przebiegu reklamacji i korzystania z gwarancji jest monitorowany przez sprzedawcę, który informuje klienta o postępach drogą elektroniczną i bez zbędnej zwłoki.
Rękojmia
-
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, na zasadach określonych w prawie, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
-
W przypadku woli skorzystania z uprawnień wynikających z udzielonej rękojmi klient zwraca się do sprzedawcy, drogą mailową, na wskazany w danych sprzedawcy adres.
-
Reklamację można zgłosić mailem na adres podany w danych sprzedawcy. Należy podać: datę i numer zamówienia, powód reklamacji oraz wskazać że klient chce skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi.
-
Kolejne etapy procesu obsługi reklamacji są uzgadniane z klientem na bieżąco i zależą od specyfiki danego zgłoszenia reklamacyjnego. Klient może zostać poproszony o zwrot przedmiotu reklamacji
-
Cały proces przebiegu reklamacji i korzystania z gwarancji jest monitorowany przez sprzedawcę, który informuje klienta o postępach drogą elektroniczną i bez zbędnej zwłoki.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie właściwe przepisy prawa.